🖋🌹روش تدریس رقم و عدد

من ابتدا یک جنگل پر از در خت رو در تخته ی کلاس کشیدم و رقم ۰_۹رو به صورت پراکنده روی تخته نوشتم به صورتی که از هر رقم چند تا باشه و سپس از روش قصه گویی استفاده کردم و به این شکل شروع کردم :


یکی بود و یکی نبود در جنگل ریاضی رقم ها کنار هم با آرامش مشغول زندگی کردن بودن و دوستان خوبی برای هم بودن یک روز یک اتفاق بدی در این جنگل ریاضی افتاد.

صبح باد شدیدی شروع به وزیدن کرد و تبدیل به طوفان شد و خانه ی رقم ۲که کمی قدیمی شده بود در اثر طوفان خراب شد بعد از طوفان رقم ۲در حالی که خانه ی خراب خود رو میدید غصه میخورد و مبگفت حالا چکار باید بکنم رقم های دیگه که همه دلشون براش می سوخت هر کدوم پیشنهادی دادن و میگفتن بیا خونه ی ما زندگی کن ناگهان رقم ۹اومد و گفت من از همه ی شما بزرگترم و خونم هم از شما بزرگتره میخوام که رقم ۲بیاد و با من زندگی کنه رقم ۲با خوشحالی پیشنهاد رقم ۹رو قبول کرد از اون روز به بعد دیگه رقم ۲و۹همیشه با هم بودند و دوستاشون هم اونا رو دیگه دو صدا نمیکردن یا میگفتن ۲۹یا میگفتن ۹۲ بستگی داشت که اونا چطور کنار هم بایستند 


اینجا از بچه ها سوال می کنم چرا کنار هم ایستادن؟؟ 

کی ۲۹وکی۹۲میشن ؟؟ و سوال های دیگه 


بعد داستان ادامه پیدا میکنه که رقم های دیگه هم تصمیم گرفتن که مثل اینا با هم زندگی کنن و بعد با کمک بچه ها عدد میسازیم و میگیم و دقت میکنیم که از رقم های تکراری کنار هم استفاده کنیم مثل ۳۳و... 

بعد در مرحله ی بعد از کارت استفاده می کنم و میخوام کارت ها را در خانه های مشترک کنار هم بگذارند و با تمرین های مختلف به این نتیجه برسند که وقتی کارت داشته باشند نمی توانند تکرار رقم داشته باشند 


و در نهایت با طرح چند سوال و پاسخگویی دانش آموزان میزان یادگیری را ارزیابی می کنیم.


امیدوارم موثر بوده باشه